Kamis, Maret 26, 2009

Puisi Hati dan Puisi Jadul

Puisi ini dikirim oleh seseorang bertahun-tahun yang lalu untuk July yang aku simpan sebagai kenangan masa jadul....................


( 1 )
Puisi Jadul......................


1234567
July sebentar lagi berlalu...............
Tak terasa setahun sudah, kau dan aku...................
Tawa dan air mata hiasi perlajanannya

Ku tau kau lelah...................
Ku tau kau cape...................
ku tau aku jauh dari yang kau harapkan..................
Tapi kuharap sedikit kau tahu ...............aku sayang kamu..................




( 2 )
12345678
Ku tau kau benci aku.......................
Ku tau bagimu aku tak ada..................
Ku tau.......................
Tapi apakah kau tahu...........................
Aku sayang kamu...................................



(3)
123456789
Dengan bergulirnya waktu................
Dan seiring jelang fajar.......................
Rasa sayang........................................
Gilas semua rasa yang menyumbat dalam hati................
yang ada cuma rasa kasih yang lingkari hati ini................ 300709






( 4 )
Puisi Hati......................( dibuat kala Sepi )



Ya ALLAH...................
Jika aku jatuh hati
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku

Ya ALLAH.....................
Jika aku jatuh hati izikanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya terpaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya ALLAH......................
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak perpaling dari hatiMu

Ya ALLAH........................
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalanMu

Ya ALLH...........................
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Jagalah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya ALLAH.......................
Jika aku jatuh hati pada kekasihMU
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya ALLAH..........................
Jika KAU halalkan aku merindui kasihMU
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi kepadaMu

Ya ALLAH...........................
Doaku semoga kita berjaya didunia akhirat
Berjaya dalam mengarungi segala dugaan dan cobaa
Yang sememangnya menguji kekuatan iman
Karena tapak iman itulah yang menemukan cinta
Yang selama ini telah hilang

Semoga cinta yang pernah ditemui meletakan kita dibawah
payung rahmat kasihNYA........................

INSYAALLAH........................



21 Juni 2008
( diilhami dari you tube Aygabg)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar